Handelsbetingelser – Papirgården, Grenå A/S

Download Salgs- og leveringsbetingelser. (PDF)

Vi er lige i nærheden

Du kan bestille dine varer ved at ringe, faxe eller skrive en mail til os. Du kan også bestille dine varer på vores web-butik på www.papirgaarden-grenaa.dk, der holder åbent 24 timer i døgnet.

Få besøg af en konsulent

Vores konsulenter kommer naturligvis meget gerne på besøg for at hjælpe med at vejlede hvad jeres behov end måtte være.

Levering

Alle standardvarer indenfor vores grundsortiment leveres fra dag til dag. Enten med egen vogn, med post eller med GLS. Ordre på lagervarer modtaget inden kl. 12, kan normalt leveres næste hverdag. Alle ordre under kr. 500,00 excl. moms tillægges fragt omkostninger. Varer, der sendes udenfor Danmark pålægges fragt uanset købets størrelse. Såfremt varerne er beskadiget under transporten, skal kunden straks gøre Papirgården, Grenå A/S opmærksom på dette. Der skal ligeledes rettes henvendelse straks, såfremt faktura/følgeseddel og de leverede varer ikke stemmer overens. Henvendelsen skal finde sted enten skriftlig, pr. e-mail eller pr. telefon. Der tages i leveringen, forbehold for udsolgte varer og restordrer. Kontormøbler leveres altid usamlet, medmindre andet er aftalt. Pallevarer, penge-, sikrings- og dataskabe leveres kun til fortov, men mindre andet er aftalt. For andre specielle produkter og skaffe varer, aftales salgs- og leveringsbetingelser individuelt, herunder eventuelle fragt- og forsendelsesomkostninger, opsætning, support og installation.
Alle ordre leveret med vores egen bil – under kr. 250,00 + moms, pålægges fragt kr. 25,00 excl. moms

Betalingsbetingelser

For kontokunder er vores standard betalingsbetingelser: Løbende måned + 15 dage – med mindre andet er aftalt. For ikke kontokunder er det altid kontant betaling. De leverede varer er Papirgården, Grenå A/S’s ejendom til det fakturerede beløb er rettidigt indbetalt. Ved manglende betaling, tillægges 2% rente pr. påbegyndt måned, min. 15,00 DKK. I tilfælde af retslig inkasso, dækkes samtlige udgifter i denne forbindelse af kunden.

Beløbet hæves først på dit kreditkort, når varerne sendes fra Papirgården, Grenå A/S. Der trækkes ikke et større beløb end det du har godkendt ved købet.

Miljøtillæg

Tillægget kr. 19,00 + moms dækker nogle af de udgifter virksomheden bliver pålignet til blandt andet sortering og transport efter regulativer og forskrifter til bortafskaffelse af affald med godkendte transportører af f.eks. papir, pap, emballage, plastik, toner, klude, kemikalier, batterier og elektronik. Virksomheden pålignes desuden afgifter på diesel og el.

Samhandelsaftale

Kunder, der har indgået en samhandelsaftale med Papirgården, Grenå A/S, ydes kredit i henhold til den skriftlige aftale. Ved oprettelse af konto, skal der opgives korrekt virksomhedsnavn, adresse, kontakt person, telefonnummer, cvr. og evt. ean nummer. Alle varer betales kontant ved bestilling, såfremt kunden ikke er oprettet som kontokunde hos Papirgården, Grenå A/S. Papirgården, Grenå A/S forbeholder sig ret til uden videre, at levere varer mod forudbetaling/bankoverførsel, såfremt dette skønnes at være nødvendigt.

Priser

Alle priser er excl. moms 25% moms. Vi forbeholder os ret til at foretage løbende prisjusteringer, i henhold til gældende markedspriser, uden yderligere forudgående varsel.

Reklamationsret

Der ydes reklamationsret på produkter efter den til enhver til gældende købelov. Reklamationsretten omfatter ikke skader der skyldes betjeningsfejl, modifikationer, groft misbrug eller skade fra brugerens side. Såfremt dette konstateres, debiteres reparationen efter gældende timepris. Skulle varen mod forventning gå i stykker i reklamations perioden, repareres denne vederlagsfrit, på det af Papirgården, Grenå A/S anviste værksted. Såfremt der er on-site eller anden garanti på produktet, forpligter køber sig selv til at rette henvendelse til producentens serviceafdeling, og derved sørge for kontakten. Såfremt Papirgården, Grenå A/S skal hjælpe med dette, skal der betales fragt- og forsendelses gebyr, samt timepris og kørsel efter gældende takster.

Forbehold

Vi tager forbehold for trykfejl, udsolgte varer eller udgåede varer, herunder restordre og svigtende leverancer fra vore leverandører/distributører, ændrede produkt specifikationer og force majeure.

E-handel

En personlig adgang til vores e-handelsløsning kræver en konto hos Papirgården, Grenå A/S. Kontoen oprettes på samme betingelser som nævnt under “Samhandelsaftale”. Personligt login og password kan kun udleveres via e-mail. Vi forbeholder os ret til at lukke for adgangen til systemet, såfremt den personlige adgang bliver misbrugt. Lukningen vil ske uden yderligere varsel og af sikkerhedsmæssige hensyn.

Returpolitik

Returnering

ERHVERVSKUNDER (CVR NR.)

Returnering af varer kan kun ske ved fejl og mangler samt efter forudgående aftale, med reference til tildelt returnummer/fakturanummer. Ved kreditering fradrages påløbne omkostninger, minimum 10%.

PRIVATKUNDER (CPR NR.)

Din ordre skal sendes retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du afholder selv de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varerne.
Du bærer risikoen for varen fra varens levering, og ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.

Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for varer såsom større tavler/whiteboards og kontormøbler såsom stole, borde og reoler.

Udgifterne for returnering af disse varetyper forventes højst at beløbe sig til ca. DKK 312,50[1] ved brug af Post Nord.

Udgifterne for returnering af varer der er større end de angivne max. mål- og vægtbegrænsninger ved Post Nord kan der forventes krav om brug af fragtfirma.

[1] http://www.postnord.dk/quick-finder/portoberegner?integration=FindPrices&skift=breve&vaegtID=1&brevPriszoneID=48

Fortrydelsesret

ERHVERVSKUNDER (CVR NR.)

Der er ikke fortrydelsesret ved erhvervskøb.

PRIVATKUNDER (CPR NR.)

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på Papirgaarden-grenaa.dk.

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt under én ordre.

Fortrydelsesretten udløber 14 dage efter den dag, du:

  1. Har modtaget din vare
  2. Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
  3. Får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare der består af flere partier eller dele

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved mail: mail@pgg.dk eller brev til: Papirgården, Grenå A/S, Århusvej 146, 8500 Grenaa, Att. Papirgaarden-grenaa.dk, eller Papirgården, Grenå A/S, Elholm 2, 6400 Sønderborg.

I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur. Den finder du medsendt din ordrebekræftelse og nederst i dette dokument.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Varer undtaget fortrydelsesretten

◾ Vi anbefaler, du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
◾ Såfremt forseglingen på software, lyd/billedoptagelser, tonere / blækpatroner og kabler brydes, bortfalder fortrydelsesretten.
◾ Såfremt software produkter på nogen måde er registreret på producentens hjemmeside, bortfalder fortrydelsesretten.
◾ Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
◾ Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt.
◾ Levering af varer, som på grund af deres art bliver uløseligt blandet sammen med andre varer ved leveringen.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Særligt vedrørende printerpatroner

OBS: Du skal være opmærksom på, at hvis du fjerner/bryder folien, forseglingen eller forsøger at indsætte printerpatronen i printeren, er der sket en værdiforringelse af produktet, og du kan derfor ikke være sikker på at modtage din fulde købesum retur.

Brydes yderemballagen og patronen eksponeres, vil patronen efterfølgende have en meget beskeden værdi, eller være helt værdiløs.

Hvis du vil være sikker på at modtage hele købesummen retur, skal du derfor undgå at bryde yderemballagen på printerpatroner.

Det er altid en god ide at sikre sig, at det er de rigtige patroner der er bestilt, inden du tager hul på yderemballagen – er du i tvivl, så spørg os.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til: Papirgården, Grenå A/S Århusvej 146 DK-8500 Grenaa

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere varen personligt på ovenstående adresse.

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen – også ved personlig indlevering.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Hvad skal jeg sende med tilbage?

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen.

Ekspeditionen går hurtigere, hvis du udfylder vores standardfortrydelsesformular.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Annullering

Annullering af ordre på specialfremstillede varer accepteres ikke.

ERHVERVSKUNDER (CVR NR.)

Annullering af ordrer accepteres kun undtagelsesvis efter aftale og da kun mod debitering af annulleringsgebyr. Indtil 2 måneder før levering udgør gebyret 10 % af købesummen, indtil 14 dage før levering 25 % og indtil levering 50 %.

Annullering af ordrer, der er placeret hos sælgers leverandør, er endvidere betinget af leverandørens accept.

Software tages ikke retur.

Installation/ibrugtagning

Ønsker køber vejledning i betjening af udstyr og programmel kan der træffes aftale om konsulentbistand, der betales som regningsarbejde.